0:00 SUPER: MAYBELLINE NEW YORK
MAYBELLINE NEW YORKS TEAMMEDLEMMAR
0:01 AVO1: Vi tillverkar makeup
0:02 AVO1/SUPER: Samtidigt åtar vi oss att skapa förändring
0:05 AVO2/SUPER: VI PRESENTERAR MAYBELLINE NEW YORK CONSCIOUS TOGETHER
0:07 AVO3/SUPER: VÅRT HÅLLBARHETSPROGRAM
0:09 AVO4/SUPER: SEDAN 2018 HAR VI ERSATT
0:11 AVO4/SUPER: 600TON
0:12 AVO4/SUPER: JUNGFRUPLAST MED ÅTERVUNNEN PLAST
0:15 AVO5: det är mer än tre frihetsgudinnor, UTAN BASEN
0:17 AVO6: Vi har producerat detta med förnybar energi TILLVERKAD MED FÖRNYBAR ENERGI
0:20 AVO2: Vi har skapat denna formula med
0:22 AVO2/SUPER: 99 %
0:23 AVO2/SUPER: INGREDIENSER AV NATURLIGT URSPRUNG
0:25 AVO7/SUPER: men vi ÅTAR OSS
0:26 AVO (ALL) /SUPER: ATT GÖRA MER
0:28 AVO8/SUPER: VÅRA MÅL TILL 2030, 1. PLASTFÖRPACKNINGAR kommer att TILLVERKAS AV 100 % ÅTERVUNNEN PLAST
0:35 AVO4: Vi kommer att
0:36 AVO4/SUPER: 2. MINSKA KOLDIOXIDUTSLÄPPEN
0:37 AVO4/SUPER: från våra produkters livscykler MED 50 %
JÄMFÖRT MED BASLINJEN FRÅN 2016
0:40 AVO9/SUPER: 3. 95 % AV våra INGREDIENSER kommer att HÄMTAS FRÅN FÖRNYBARA KÄLLOR
0:44 AVO3/SUPER: Så, VEM KOMMER ATT FÖRÄNDRA SAKER OCH TING?
0:46 AVO 10: Kanske de,
0:47 AVO 11: kanske jag,
0:48 AVO1: kanske du.
0:49 AVO 3: Kanske
0:50 AVO (ALL): alla tillsammans.
0:52 AVO12/SUPER: MAYBELLINE NEW YORK
0:54 AVO(ALL) /SUPER: CONSCIOUS TOGETHER
0:57 SUPER: SE VÅR ÅTGÄRDSPLAN PÅ MAYBELLINE.COM/CONSCIOUSTOGETHER
Conscious Together
Vi presenterar vårt globala hållbarhetsprogram Conscious Together.
Vårt åtagande
En mer ansvarsfull affärsmodell
Conscious Together-programmet
Medveten avfallshantering
Vi är trötta på att slänga makeup på soptippen! Vår ambition är därför att hjälpa till att göra kosmetikaåtervinning tillgänglig för alla, så att förpackningarna får ett nytt liv efter användning.
Vi investerar i utvecklingen av tekniker och processer för att återvinna makeup och arbetar för att utöka återtagningsprogram globalt.
År 2022 samlade vi in 50 ton tomma produkter i sju länder från 3 200 hushåll.
I dagsläget har inte återvinningssystemen möjlighet att ta upp majoriteten av makeupprodukterna eftersom förpackningarna är för små (mindre än 20ml) och ofta tillverkas av en blandning av olika material, och allt detta stör återvinningsprocessen.
Medvetna formulor
Vi utvärderar våra formulor för att leverera alternativ som har mindre påverkan på planeten.
Till 2030 ska 95% av våra ingredienser vara biobaserade, hämtade från material som finns i överflöd eller från cirkulära processer. Vi arbetar med våra forsknings- och innovationsteam för att dra nytta av kraften från grön vetenskap när vi skapar formulor med högpresterande ingredienser av naturligt ursprung och använder mer ansvarsfulla processer för transformation, extrahering och fermentering.
2022 var 32 % av våra ingredienser biobaserade eller utvunna från mineral som finns i överflöd eller från cirkulära processer, vilket bidrog till att koncernen kunde uppnå sitt mål på 95 %
MEDVETEN PAKETERING
Vi har arbetat hårt för att hitta lösningar för att använda återvunna material i våra produkter.
Sedan 2018 har vi ersatt 600 ton jungfruplast – det är mer än tre gånger så mycket som vikten av Frihetsgudinnan (minus basen) – med återvunnen plast för de många komponenter som vi använder i våra produkter.
Till 2030 ska alla Maybellines plastförpackningar tillverkas av 100 % återvunnen plast
2022 tillverkades 3,5 % av alla förpackningar av 100 % återvunnen plast
Medveten produktion
Vi arbetar med våra tillverkningsanläggningar för att de ska drivas av 100 % förnybar energi.
Sedan 2018 har vi ersatt 600 ton jungfruplast – det är mer än tre gånger så mycket som vikten av Frihetsgudinnan (minus basen) – med återvunnen plast för de många komponenter som vi använder i våra produkter.
Till 2025 ska alla tillverkningsanläggningar som vi äger och som producerar Maybelline New York-produkter använda 100 % förnybar energi
År 2022 var det 50 % av de tillverkningsanläggningar som vi äger och som producerar Maybelline New York-produkter som drevs av förnybar energi
FAQ
Vi vill bygga upp en transparent relation till våra konsumenter, vilket innebär att vi informerar om våra framsteg och de åtgärder vi genomför för att bli ett mer hållbart varumärke. Vi rapporterar om vad vi gör för att nå våra hållbarhetsmål årligen och tillhandahåller uppdateringar via våra sociala och digitala kanaler.
Våra hållbarhetsdata granskas av en oberoende part för att se till att de är korrekta.
Vi sitter i samma båt
Träffa några ur teamet och se hur de beskriver sitt arbete med Conscious Together.